Tutaj uzyskasz kompetentną poradę specjalistów z agencji SEO Kraków
Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podjęcie działań samemu. Nie dysponując doświadczeniem w zakresie SEO i nie śledząc na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, copywritingu i grafiki, którzy służą rzeczową pomocą w tych obszarach.
Firma SEO – transparentność jej działań jest istotna
Agencji SEO w Polsce jest bez liku. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO często obecny jest dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Godna zaufania agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące tygodnie, jak również przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Następna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne dane o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO czy o kluczowych dla klienta produktach lub usługach, które potrzebuje wypromować.
Co o firmie SEO świadczy model rozliczenia jaki proponuje?
Z nieufnością warto podejść do agencji SEO, które oferują współpracę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często spotykany model rozliczeń, jednak wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt łamiąc reguły określone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, więc dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]