Gdy prowadzisz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, z pewnością po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, aby była ona widoczna na samym topie wyników wyszukiwania. To oczywiste przecież, iż dziś widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie tu wielu klientów po raz pierwszy przeczyta o twojej działalności. Jak wobec tego wybrać solidną firmę SEO? Polecamy skorzystać z wskazówek specjalistów.
Google podpowiada, jak znaleźć rzetelną agencję SEO
Nie da się ukryć, iż cała branża usług SEO, innymi słowy działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i nieprzerwanie rozkwita w zasadzie wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania innych alternatyw, jak m.in. Bing, Yahoo bądź Yandex, nadal liczą się pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje pozyskać widoczność w sieci, powinien zapracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku usług, w których występuje mocna konkurencja, przeważnie nie jest to osiągalne bez konsultacji z fachowcami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest kompletną nowością, i przyszykowało krótki film o tym, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.
Najistotniejsze cechy solidnej agencji SEO
Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło 10-letnim stażem, punkt po punkcie tłumaczy, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dokładnego audytu strony,
- umiejętność oceny czasu oraz budżetu potrzebnego do zakończenia planowanych działań,
- zapewnienie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
- nieprzerwana kontrola kondycji strony oraz cykliczną analizę jej statystyk,
- udzielenie stronie opieki technicznej i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
- zadbanie o ogólną widoczność strony www, a nie wyłącznie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.
Przedstawicielka Google akcentuje również, że rzetelna agencja SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym pierwsze rezultaty zwykle po paru miesiącach pracy.