Jak usunąć bany i filtry Google

Prowadzenie firmowej strony internetowej obliguje do jej skutecznego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była widoczna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na portal, kiedy firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie norm uczciwej konkurencji. Przyjrzyjmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – jak wpływają na wyszukiwanie strony?

Ban od Google to najsurowszy rodzaj sankcji, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on bezwzględne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie firmy. Zwróćmy uwagę na to, że większość użytkowników stosuje tylko Google, więc po usunięciu strony odsetek naszych gości drastycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach przeglądania, co także niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Występują filtry ręczne – nakładane bezpośrednio przez załogę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są np. za stosowanie zbyt dużej ilości odsyłaczy kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google musimy najpierw zweryfikować jego powód. Warto przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z filtrem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.